Alla inlägg under augusti 2009

Av Elina Eriksson - 28 augusti 2009 00:00

Det var längesen jag längtade så mycket efter lördag och söndag som jag gör idag...Veckan har varit hur lång som helst och jag har haft skitmycket att göra. I kväll ska vi fira att Johan har fyllt år med svärmor och plussvärfar och hans dotter som också heter Elina Eriksson, coolt va? Vi hoppas på finväder och uppehåll för vi ska ut i skogen och fira i en stuga:)


I morgon blir det mer firande, tjocka släkten på svärfars sida ska komma på fika och dessförinnan ska fikat bakas och jag ska ha två ridlektioner....Får nog banne mig stiga upp i tid. Dessutom bara måste jag måla klart i stallet.

Av Elina Eriksson - 26 augusti 2009 23:17

Okej...nu laddade den upp bilden två gånger av någon anledning och det går inte att ta bort den ena....Det är fullt möjligt att jag byter "bloggbolag" i morgon för bloggagratis och jag är definitivt inte sams


God natt

Av Elina Eriksson - 26 augusti 2009 23:12

Jag blir så jävla tokig..... om jag skriver ett inlägg först och vill ladda upp en bild sen så försvinner det jag har skrivit när jag laddar upp bilden, fan också....Nu får ni inte veta nåt mer om min dag för nu är jag arg...bilden kan ni få se kanske, om BLOGGEN VILL....idiotiska program, det är väl nån full dåre som har suttit och konstruerat det här förstår jag..


Här kommer iallafall en bild när min kille INTE verkar så kär i mig, han stretar och drar allt vad han kan haha

Av Elina Eriksson - 23 augusti 2009 21:17

Ja Nina, du är först med att kommentera bloggen:-) Tack för det, verkar vara många som INTE vill kommentera nämligen.....Det var inte så glassigt som det såg ut, bara en vanlig uteservering....


Nåja, hemma igen hos hästarna och kisen....Det börjar bli kallt som fanken här på nätterna och jag är riktigt sugen på att ta in hästarna nattetid, men jag tänkte att de skulle få härda ut en vecka eller två till...Är inte färdig med målningen i stallet än och jag kan inte fatta hur svårt det kan vara att måla 24 kvadratmeter där hälften är formplyfa som inte ska målas....Så här litet stall har jag aldrig haft förut och ändå tycker jag att det är oöverstigligt att måla klart!!! Nåja, kan ju bero på att jag jobbar heltid, sköter ett helt hushåll och har ridlektioner två kvällar i veckan..Dygnet har väl helt enkelt inte fler timmar...Å så ska jag måla alla trästolparna till vinterhagen plus stallet på utsidan med rödfärg...Nu blev det riktigt oöverstigligt helt plötsligt, hm.


Helgen var toppen, vila, god mat, inga tider att passa, en riktigt lyxig svit på ett hyggligt hotell, har ingenting att klaga på och firandet av Johans trettioandra födelsedag gick smärtfritt.....Förutom på kvällen när vi kom till FÖRSTA hotellet där jag hade bokat en svit i god tro att vi skulle få det vi betalade för, ICKE....rummet var litet, smutsigt, trist och hade inte alls de finesser som utlovades på hemsidan...Johan kinkade en stund och det slutade med att jag kollade om det fanns någon svit på Scandic i stället och när vi fått det bekräftat gick han ner till receptionen och förhandlade sig till att vi skulle få ändra oss helt enkelt... Det fick vi...150 kronor fattigare som straff för disken vi smutsade ner (med skumpa som hälldes ut i handfatet förvisso) tog vi vårt pick och pack och flyttade ett par kvarter till hotell nummer TVÅ....Där fick vi en stor fin svit, med jacuzzi, bastu, stort sällskapsrum (som vi aldrig använde) och ett sovrum med kristallkrona i taket....för 40 kroner mer per natt än första hotellet...det är inte klokt vilken skillnad det är på olika hotell....Vi började om med bubblet och sedan hade vi till slut en väldigt trevlig helg.


I morgon är det jobb som vanligt och sedan ska jag lastträna häst på kvällen...Nu ska Spice Girl vänja sig vid att åka, om hon vill eller inte:-)


God natt

Hm

Av Elina Eriksson - 22 augusti 2009 18:10

Hur blev det här nu då...jag har inte riktigt lärt mig upplägget på bloggen, jag skrev nyss ett inlägg men det blev nog inte sparat när jag ville lägga upp bilden. Jag gör ett nytt försök...


Idag är vi lediga på alla sätt och vis....Vi började med bubbel före frukost och har fortsatt med kaffe, glass och öl under resten av dagen...Snart är det dags för middag och ännu mer öl tror jag.


Just nu ligger vi i sängen på hotellet (på okänd ort:-)....Johan läser en bok (den första bok han har läst sen jag lärde känna honom)....Han är helt betagen och nu förstår jag hur tråkig jag kan vara när jag får tag på en bok som jag tycker är ruggigt bra, ej kontaktbar helt enkelt.

 Solen skiner hos oss, men enligt säkra källor så har det kommit minst 40 mm regn hemma, och jag oroar mig för att min bebis ska bli blöt och kall. (Vilket är helt onödigt eftersom han har mest päls av dem alla tre).


IDAG känner jag mig redo att offentliggöra bloggen, så jag skickar länken till alla jag tycker kan få läsa:-)

Av Elina Eriksson - 12 augusti 2009 00:00

Undra just när jag ska ha tid att hålla på med den här bloggen...Läste en kompis blogg för en stund sedan och hon hade dokumenterat hela sin förmiddag i text och bilder....men hon är ju mammaledig iofs, så då är det kanske möjligt att hålla på att fippla med datorn haha...Hur som helst så är det jäkligt roligt att läsa andras bloggar och jag hoppas att mina vänner kommer att läsa här också framöver, fast än har jag ju inte lämnat ut adressen till någon, så då är det ju lite svårt haha...

Av Elina Eriksson - 11 augusti 2009 15:27

Åh vad det ska krånglas...Strax före lunch ringde Kerstin och sa att de hade ringt från lastbilen och förklarat att de skulle hämta Spice Girl idag i stället för i morgon...Panik i ledet såklart eftersom jag trodde att jag skulle behöva hämta henne i Hudik i morgon istället för på torsdag.....Efter lite sansad eftertänksamhet så ringde jag tillbaka till Kerstin och bad henne fråga chauffören om hästen möjligen skulle stanna över två nätter nånstans och anlända hit på torsdag trots att hon åker redan idag...och så visade det sig vara så klart.....Så nu har jag härjat med Camilla och bytt semesterdag i onödan, tur att jag inte hann ringa och jaga upp Ulla också och säga att vi skulle åka i morgon....Vilken oreda det kan bli....


Så faktum kvarstår, på torsdag vid lunchtid ska fålen hämtas på Hagmyren:-)

Av Elina Eriksson - 11 augusti 2009 08:49

Nu ska jag bli bloggare istället för att ha en hemsida, billigare och säkert roligare:-) Fast vi får väl se om jag har tid att skriva något, nu i höst kan det säkert bli lite si och så med det.


På torsdag kommer i alla fall min nya pålle och det ska bli SÅ roligt att få börja rida på riktigt igen...Inget ont om Saga, men hon är ju delvis mammaledig och så har hon ju lite gamla defekter som hon dras med. (Tror vi i alla fall, det är ju mycket möjligt att hon kommer att fungera utmärkt för skogsridning och lättare träning).

Ovido - Quiz & Flashcards