Alla inlägg under december 2010

Av Elina Eriksson - 27 december 2010 21:57

En ledig vardag bara så här mellan jul och nyår har resulterat i att jag nästan inte har gjort nånting alls:)

Eller jo, det har jag såklart, jag ägnade dagens första vakna timme mellan halv sju och halv åtta åt att ploga och skotta snö, blä....sen matade jag hästar, mockade, skottade mer snö, åt lite frukost och sedan drog Doris, svärmor å jag till Ljusdal och uträttade lite ärenden....Lite fika på det, mer snöskottning, promenad med Doris, värma pizza, baka chokladkakor, hämta täcke hos Birgitta, fika hos Hängens-Anders och så vidare till svärmor för att skriva av gamla gedigna recept. Väl hemkommen nu i kväll så har jag ägnat nästan en timme åt att uppdatera Förnebo Grävs hemsida, fin som snus blev den.... Och nu sitter jag här och vet inte riktigt mer vad jag ska göra idag. Jag borde pyssla lite med min egen hemsida, men jag har ingen motivation till det tyvärr... Jo, jag har gjort slut på stryktvättshögen och dammsugit en vända också, ändå känns det som om jag inte har gjort ett enda dugg idag...Konstigt,,,


Och i morgon tänker jag inte heller göra så mycket....Jo, kanske baka på morgonen, promenera med Doris å svärmor mitt på dagen, men sen har jag inte mer inplanerat...JO!!!! Åka och tanka till fyrhjulingen och hämta spån...ja, ni ser...man tror att man är ledig och så är det bara inbillning, för när man börjar tänka efter lite så inser man att det alltid finns något att göra....Tur och tröstlöst på en och samma gång.....


Men nu tror jag iaf att jag ger upp för idag och kryper till sängs med en spännande bok....


God natt...

Av Elina Eriksson - 26 december 2010 16:13

...hur vansinnigt det är med så här mycket snö...Vi var ute på förmiddagen och plogade och skottade, men av den insatsen syns inte ett spår längre....Det är en evig tur för mig att jag är ledig från jobbet imorgon och inte har nån tid att passa. Jag har ju dessutom heeeela dagen på mig att ploga snö, som jag inte vet vart jag ska lägga för det börjar bli så stora högar överallt.


Hästarna har inte varit utanför dörren idag. Jag ser inte vitsen med att de ska stå ute och huttra med arslet mot vinden och sen fryser Kalle ihop till en isgubbe när han kommer in eftersom vi bara har kallstall. Och Cost har fortfarande inget täcke som tål nederbörd....imorgon blir det nog en tur till Ljusdal för täckesshopping vare sig jag vill eller inte.


Nu ska jag ägna en stund åt hemsidorna, det är lagom väder att sitta å pyssla med sånt inomhus.

Av Elina Eriksson - 21 december 2010 22:02

....men med tanke på vädret och lite annat så är det bra nog nära....Fy fasen vad snö vi har fått, det slutar aldrig snöa heller, idag är det tisdag och det började snöa i torsdags och har snöandet har banne mig pågått sedan dess, utan uppehåll...Nog blir det snö till jul!


Annars har jag inte haft någon blogglust. Har en förhoppningsvis tillfällig svacka just nu och det ska bli gudomligt skönt med jullov...Ja, jag vet att jag säkert är för gammal för att benämna ledigheten som jullov, men det skiter jag i...Skönt ska det bli och jag tänker inte ställa klockan en enda dag om jag inte absolut måste...


Varit i Bollnäs ikväll och handlat julmat, allt utom skinka å yoghurt fick jag ihop...Skinkorna var fula och för stora och den "rätta" yoghurten fanns såklart inte på Willys Pillys, som för övrigt har allt annat man behöver. Tur att det är flera dagar kvar till jul och att det finns fler mataffärer att åka till haha  


Vi premiäråt även på nya Sibylla i Bollnäs...fint som snus och mätt blev jag! Men jag riktigt kände hur jag svek Max, som annars är obligatoriskt vid Bollnäs-shopping...


Cost har haft sönder sitt täcke också, han behöver ett nytt, men det tar emot som fan att köpa ett nytt och dyrt täcke till en häst som inte är min..., men jag har väl inget val, får bli Granngården på torsdag om inget mirakel sker innan dess...Det är vid såna här tillfällen jag förbannar att jag bor i obygden och inte bara kan svänga iväg och köpa ett täcke för sisådär 500 spänn....Suck!


Ikväll blir det tidigt mot bingen...ligger efter lite med sömnen...kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards