Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Jobbdags om några timmar...

Av Elina Eriksson - 9 januari 2011 21:54

Slut på ledighet, rast å vila:) För en gångs skull har jag faktiskt haft en väldigt händelsefattig ledighet...Har inte gjort många knop de senaste veckorna och det har nog varit väldigt välbehövligt.


I morgon är det dags att jobba igen och det ska bli kul att träffa alla mina bästa arbetskamrater  


Kom hem från Torhamn i natt, det var inte roligaste vädret att köra i, men tack vare att jag var i princip ensam på vägarna igår så var det relativt lugnt ändå. Skönt att ha ett dygn på sig att packa upp alla grejer, tvätta och komma iordning. Hur det än är så är det ett jäkla hie att vara på resande fot. Det ska förberedas innan man åker och det blir en massa att ta hand om när man kommer hem igen, om det inte hade varit för de två detaljerna så hade det varit enbart ett nöje att åka bort hehe...


I veckan som kommer är det nu dags för den där eländiga bananstubben, tack vare mamma och mina blogg/hemsideläsare så har jag fått de tips jag var i behov av...däremot kan han glömma att bananstubben blir gul för det fanns ingen gul färdigkavlad marsipan, den blir grön, så han får väl kalla den för gurkstubbe eller granny smith-stubbe istället  

 
 
Ingen bild

Karin

10 januari 2011 08:50

gul hushållsfärg + vit marsipan = gul marsipan

gul marsipan + kavel + plastfolie + lite envishet + en nypa svärord = färdigkavlad gul marsipan
:-)

 
Ingen bild

Elina

10 januari 2011 13:54

Men Karin Karin Karin....envishet och tålamod är inte min starka sida...i det här fallet känns det självklart att ta en genväg:)Men jag har en tanke om att det faktiskt kanske finns någon färdigkavlad gul marsipan på något välsorterat ställe, dock inte till den här omgången bananstubbe...

 
Monica

Monica

10 januari 2011 14:59

Men Elina! Du kan bara inte göra en grön bananstubbe:) Skärpning!!

http://tudeluu.blogg.se

 
Ingen bild

Elina

10 januari 2011 21:08

Det kan du ge dig på att jag kan haha:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Eriksson - 8 augusti 2011 09:27

Bloggen kommer att vara vilande en tid, jag vill inte ta bort den helt än, men så blir det nog framöver....   Ha det gott mina vänner! ...

Av Elina Eriksson - 14 april 2011 18:15

Killen är på väg hem, äntligen säger jag bara...dryg vecka det här...Jag har börjat tycka att det är lite läskigt att sova ensam, vet inte vad det beror på....det kommer säkert att gå bra nu när det blir ljusare och ljusare, men fan vet hur det ska b...

Av Elina Eriksson - 1 april 2011 15:51

.....att jag inte har anlag för att jaga upp mig i onödan....Johan och jag ska ha lite mys på tu man hand idag för att fira att det var sex år sedan vi träffades första gången...Nu har vi förvisso inte varit tillsammans alla de där sex åren utan snar...

Av Elina Eriksson - 7 mars 2011 20:47

....skriver jag nu dessa rader, jag kan inte hålla mig längre!   Mitt i bakningen kom jag att tänka på en artikel jag läste på Aftonbladet tidigare ikväll, den satte sina spår i min trångsynta hjärna må ni tro...   Den handlade om att det fin...

Av Elina Eriksson - 1 mars 2011 18:30

Inte för att klaga, men min kära sambo har faktiskt rätt när han påstår att folk i allmänhet är idioter, och just idag är jag fullt benägen att hålla med honom. Har försökt efter alla konstens regler att bli fri foderhästen vi har, men det går ju såd...

Ovido - Quiz & Flashcards