Alla inlägg under september 2009

Av Elina Eriksson - 28 september 2009 20:15

Reklampaus i Idol, då hinner man blogga ett par rader. I kväll har jag varit ute i drygt en timme och letat trattkantareller....Jag har inte vägt dem än, men korgen blev i alla fall full och mer därtill...Synd att jag inte känner någon som vill köpa svamp för då kunde jag tjänat ett par hundralappar haha...Det är väl mest så att jag inte orkar rensa allihop, det kommer att ta flera timmar eller ett snarare ett dygn....Jag har aldrig sett så mycket svamp förut och är alldeles salig....


Åh tusan...min favorit fick eländig kritik från Idoljuryn...jag tycker lillkillen från Piteå, Andreas, är störtskön, men det tyckte inte juryn....vi får väl hålla tummarna för att småbrudarna gillar honom så de ringer mycket haha....


Den här veckan hinner jag inte heller rida, jo till helgen kanske.....Man kan väl lugnt säga att det är tur att jag har en häst som inte måste ridas varje dag......Förresten fäller hon som fan, men jag fattar inte varför, det är definitivt inte fälltider......


Vi ska jobba två kvällar i veckan nu ett tag och det känns verkligen att man är hemma väldigt lite... .Men det är ju inte så väldigt många veckor kvar av intensivt arbete nu...6 veckor tror jag, det känns helt klart överkomligt..



Av Elina Eriksson - 24 september 2009 21:27

Satt och kollade in besöksstatistiken på min blogg nyss, snacka om att det är toppar och dalar....och varför skriver ni inte en liten hälsning när ni ändå tittar in????


Idag är det beslut taget på att Calle o Saga ska flytta till Sveg till Therese och John och deras tre barn. (Och till Ulrika som är som en medköpare) Där kommer de garanterat att få det kanonbra och jag är inte det minsta orolig för deras framtid. Bara inte Calle blir uppäten av någon björn för det finns tydligen gott om sådana där i krokarna.


Fick mail från Nina igår att hotellet inför Globen-helgen är bokat, nu ska vi bara boka biljetterna också så bär det i väg till Stockholm sista helgen i november.


Min kille kom hem i kväll, det här är en sån där bra vecka när han kommer hem redan på torsdagen, jag tror jag ska gå och lägga mig hos honom och mysa en stund :)


Sov sött

Av Elina Eriksson - 22 september 2009 22:14

Äntligen är jag trött och sömnig....igår kväll var jag pigg och uppjagad som en studsboll och kunde absolut inte sova förrän bortåt tolvsnåret, trots att jag låg efter med sömnen sen i helgen. Dessutom vaknade jag före klockan ringde i morse, jag håller nog på att bli knäpp.


Hur som helst så var vi i Stockholm i helgen och det var mycket trevligt. Där kopplade vi verkligen av och njöt av ledigheten. Så till den milda grad att jag verkligen längtade hem i söndags och kände för att göra lite nytta....


Vi bodde på Scandic Continental mittemot Centralstation och det var ett helt okej hotell även om rummet var långt i från det finaste vi har bott i. (Vi börjar bli ruskigt bortskämda märker jag) Viktigast av allt är att det finns ett badkar och att frukosten är god och det fanns både badkar och god mat på det här hotellet, så det kan jag rekommendera. Mestadels så strosade vi runt på stan, gick i lite affärer, fikade, åt alldeles för mycket mat och drack någon enstaka öl. Nåja, Johan och Åke drack kanske något mer än nån enstaka öl.....De var ju på öl- och whiskymässa dessutom och där blev det nog en och annan klunk. De slog till på en tunna Mackmyrawhisky och är numer 17 000 spänn fattigare.....Åke gav ju även Johan ett nytt namn, "Världens bästa Johan".....och man kan väl misstänka att det var mycket för den där namnteckningen på kontraktet.


Sussie och jag roade oss något mer nyktert,  vi gick på bio!!! Och filmen var såååå bra....kan knappt lugna mig tills det blir december och den tredje och sista filmen kommer. Som ni säkert har räknat ut vid det här laget så kollade vi på "Flickan som lekte med elden"....Underbar svensk film när den är som bäst....


Nu ska jag duscha och krypa till sängs.... ska läsa lite i "Luftslottet som sprängdes" så jag får tillbaka lite filmfeeling... Sov gott

Av Elina Eriksson - 15 september 2009 20:43

Får väl skynda mig att slänga ihop en uppdatering i reklampausen. Fan vad jag skrattar åt Idol, vilka plantor det är som söker dit, flera av dem bara måste ju ligga under manus, för inte är väl alla så dumma som man kan tro, eller?


Och ikväll är det ju dessutom riktig tv-kväll, Fredrik Lindström, en av mina "idoler", drar iväg och ska kolla in dialekterna i västra Sverige i dagens program...kul:)

Nu är det egentligen bara Bonde söker fru som saknas, sen kanske jag också blir en soffpotatis haha


Onsdag i morgon, halva arbetsveckan har snart gått....man hinner inte ens fundera så har tiden rusat från söndag kväll till fredag kväll...men att jobba heltid och dagtid gör inga underverk för energin när ledigheten äntligen kommer. På fredagskvällarna är jag så trött att jag knappt orkar laga mat längre....det känns lite tråkigt för då ska man ju verkligen ta sig tid att softa av och ha fredagsmys. Tyvärr består fredagsmyset i att sova framför tv:n nu för tiden.

Men inte den här helgen....Vi ska tillbringa den i Fjollträsk nämligen.....bo på hotell från fredag till söndag, Åke och Johan ska gå på öl- och whiskymässa och Sussie och jag ska kika i affärer och gå på bio och se "Flickan som lekte med elden", äntligen säger jag bara, som jag har längtat efter den filmen...


Spice Girl och jag har plockat några trattisar till idag...hon är hemskt snäll att ha med sig ut i koppel, men hon är dålig på att se vad hon sätter fötterna, det var nära att några av svamparna fick sätta livet till när hon klampade fram...Vi får träna på att vara mer försiktiga haha...


Nu ska hästarna få natthö och sedan hinner jag förhoppningsvis duscha innan Dialektmysterierna börjar!



Av Elina Eriksson - 14 september 2009 22:14

Svärmor och jag har varit ute och plockat trattisar i kväll, jag fick i hop nästan lika mycket som igår och nu har jag rensat mer än hälften så det tar sig. Har riggat upp nät i hallen som jag ska torka lite svamp i och resten förvälls just nu på spisen. (Nåja, resten av de som är rensade alltså, har ett par lite till i kylen, men nu orkar jag inte mer idag).


Har varit ute på en jättehärlig ridtur med Spice Girl ikväll också, man hinner mycket om man bara vill haha....Vi var nog ute i ungefär 45 minuter och hon galopperade faktiskt lite alldeles av sig själv, fast så fort hon fick se något spännande så slog hon om till trav i stället, det gick tydligen inte att galoppera och titta samtidigt....Ungefär som att killar har svårt för att gå och tugga tuggummi samtidigt;) (Tur förresten att killar kan göra två saker samtidigt ibland i alla fall)....


Nu blir det duschen och sen i säng, i går kväll blev det alldeles för sent....

Av Elina Eriksson - 13 september 2009 20:11

Ja, helgen har gått fort som jag vet inte vad.....men det är ingen idé att klaga säger min kille, för det är mest bara nöjen hela tiden. (Jo, han kallar hästarna för hobby, vart har han fått den tanken ifrån måntro?) Hur som helst så har det gått i hundratio knyck och för säkerhets skull smet jag till skogs nu precis innan det blev mörkt och hittade en herrans massa trattisar så nu får jag väl rensa svamp halva natten....Själv göra, själv ha heter det ju så riktigt.

På förmiddagen var vi uppe på Förneboberget en sväng, ett helt gäng var vi som trampade i väg upp för den slingriga och ganska branta vägen/stigen. Vädret var kalas och hästarna var så mysiga och stod alldeles stilla när vi fikade.

I eftermiddag har jag helt apropå varit barnvakt åt Felicia några timmar, det gick så bra så och när hon tröttnade  på mig så gick vi över till grannen och hämtade lite barn som hon fick leka med i stället. Tur att det finns lösningar på det mesta.

Vi hade en hästspekulant här också idag. En mycket trevlig sådan faktiskt, helt klart över förväntan, vi får se vad som händer framöver nu... Calle var i sitt esse hela tiden och både slet sig och smet under staketet med longerlinan slängandes runt benen, jag fick hota honom med rejält med stryk innan han sansade sig. Han börjar bli lite för stark nu och det är nog dags att börja träna på allvar och inte bara skratta åt honom när han hittar på tok.


Nu  är det BARA tömma diskmaskinen, hänga tvätt, dammsuga och rensa svamp kvar att göra innan jag ska landa vid tv:n klockan nio och titta på nyaste svenska serien eller filmen eller vad det nu är...So long

Av Elina Eriksson - 12 september 2009 19:09

Så har halva helgen redan gått.... vart i helsike tar tiden vägen?


I dag har jag fortsatt städa och packa upp lite efter Blekingeresan, igår höll jag på hela jäkla eftermiddagen och tömma bilen och tvätta och diska, men inte hann jag klart allt ändå. Jag var en sväng hos massören också igår, han sa att jag var eländigare än nånsin och han fick verkligen slita ont för att lossa alla muskelspänningar. Den där processen gjorde även att jag var lite susig i skallen på eftermiddagen och hade lite svårt att fokusera på det jag skulle. Hans råd var att jag skulle åka hem och dricka ett glas vatten och sedan lägga mig och vila resten av dagen för min stackars emliga (eller ämliga, vet inte hur det stavas) kropp var tydligen i behov av det, så blev det inte.


Idag har Eva, Emma och jag även hunnit med en sväng till Bollnäs och Nytorp. Det var clinic på skolan där och där fick jag åter bekräftat allt jag vet, men inte gör haha....Ridsugen blev jag i alla fall och om det inte varit för hästspekulanter och regn så hade jag nog tagit mig en tur i kväll.


Nu sitter jag och väntar på lottodragningen för att se om jag har blivit supermiljonär, tänk vad mycket lättare allt skulle bli då....Jag har lovat min kille en ny grävmaskin om jag vinner 54 millar. det kan han vara värd;) Särskilt sen han har kapat, klyvt och sett till att den sista veden kom in under tak i dag, han är bäst i stan!!!

Av Elina Eriksson - 9 september 2009 19:41

Skulle ägna lite tid i kväll åt att titta på Sverige-Malta, det gick ju sådär. Mitt tålamod är inte det bästa och nu sitter jag här som en fåne och bloggar i stället....Verkar för övrigt inte gå nåt vidare för Sverige...Jag har till och med satsat en slant på att de ska vinna, men det ser mörkt ut just nu.


I dag har de hittat "den försvunne"....skönt för alla anhöriga att han är funnen, men så fruktansvärt onödigt och tragiskt att det skulle hända. Det kommer att bli tomt i Torhamn nu, på nåt sätt har han alltid funnits här och haft ett vänligt ord till övers för alla. Trist. Förhoppningsvis leder det till att alla sjöbusar börjar utrusta sig med flytväst i framtiden, det är inte en dag för tidigt.


I morgon fyller Klumpen år och när vi har firat honom bär det iväg norrut igen. Min kille har hotat med tjära och fjädrar om jag inte har kommit igenom Sthlm tills klockan tio på kvällen för då ska de tydligen stänga av E4:an i både norr- och södergående riktning och ha kontroll av ALLA fordon som vill passera. Kunde kanske vara skönt att slippa det:)

Ovido - Quiz & Flashcards