Alla inlägg under februari 2011

Av Elina Eriksson - 25 februari 2011 17:45

Ja, det var ett tag sen jag skrev nåt här - har haft fullt upp med allt annat och har fortfarande. Det mesta hamnar ju på FB så den är nog inte så många som missar nåt hehe...


Håll i hatten, men jag längtar fanimej till svampsäsongen....Det enda tråkiga med den är att vintern kommer så tätt inpå, Vinter är ett ganska onödigt fenomen. Det hade räckt med tre årstider egentligen, eller vad tycker ni?


Nu har jag en hel helg framför mig som inte är speciellt planerad...en ganska ovanlig situation faktiskt, det enda jag vet är att vi ska på fest i morgon, om nu Johan kan slita sig från skruvningen i garaget. Det ska bli väldigt trevligt att få umgås och prata lite med människor som man inte träffar så ofta i vanliga fall.


Ikväll blir det hemgjorda hamburgare å en kall öl...det är bland det godaste som finns!


Trevlig helg!

Av Elina Eriksson - 10 februari 2011 18:45

Har suttit i godan ro och googlat på biskvier en stund...(Tack Mikaela för tipset, varför har jag inte kommit på det tidigare?)...


Av en slump hamnade jag på en hemsida tillhörande Eskelunds hembageri

www.eskelunds.se (hoppas länken funkar).

 Ganska snabbt hittade jag till produktsidan där det står vad alla bakverken innehåller och jag kan utan att ljuga säga att jag skulle ALDRIG köpa något som var bakat här....

Ett hembageri som har så mycket konstiga tillsatser i sina bakverk borde det ju vara spöstraff på....Fy för den lede säger jag bara...E-nummer hit och E-nummer dit, undra just vad de här kakorna smakar egentligen.




Av Elina Eriksson - 2 februari 2011 22:44

Ja som ni ser nedan så har jag fått en skaplig idrottsskada...och den är väl bara början, träningsvärken kommer nog inte förrän på fredag...

Modernt som det är nu för tiden så ska man ha en liten "walkie talkie" på sig när man rider så att ridfröken slipper skrika över hela ridhuset. Den där lilla prylen hängde hon på mitt hjälmband och nog kände jag att gjorde lite ont i varje galoppsteg när den slog emot nyckelbenet, men att jag skulle vara blåslagen när jag kom hem kunde jag väl aldrig tro. Jag höll på att smälla av när jag såg det i spegeln innan jag skulle duscha, och det tog en ganska lång stund innan jag kom på vart det faktiskt kom ifrån....Ojojoj, ömt å eländigt är det också.


Bortsett från skadan så var det jävligt roligt att rida igen. Jag fick låna en jättetrevlig ponny som heter Oscar, han var lika ful som han var lättriden och nu har jag paxat honom de resterande fyra gångerna oxå., Vet ni att man kan gå från steglängning i galopp på långsidan till "kort" galopp bara genom att dra ett djupt andetag? Det har jag aldrig testat förut och det var helt klart en aha-upplevelse. Tack Oscar för god kamp! (Nu kommer Helena att smälla av på FB eftersom hon associerade min ridning till nåt helt annat, kul att det är fler som har livlig fantasi, men det är jobbigt när det för en gångs skull inte har nån substans haha).


Jag har ont i sittbenen, ovan vid att sitta å nöta i en sadel i 45 minuter, ont i ljumskarna får jag säkert oxå och med en jävla tur även lite träningsvärk i magen...


Nu är jag mätt å snäll efter en tallrik onyttigheter så nu tänker jag gå å lägga mig och läsa Flickan som lekte med elden för säkert femte gången...


Puss på er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards