Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Vi ska....

Av Elina Eriksson - 22 januari 2011 21:05

....titta på film, men Johan blir ju aldrig klar så jag väntar å väntar å väntar...lika bra å blogga lite så länge...


Idag har vi haft Hebbe lille här hela dagen, från klockan sju i morse...han drog in som ett yrväder och har satt Doris i arbete i princip hela dagen...han har bara sovit små korta stunder, sen har det varit full fart igen. Jättego är han, men jag är glad att vi bara har Doris som är fantastiskt lättsam att ha som familjemedlem, hon följer oss i allt vi gör och kräver aldrig några extra omsorger. Nu får hon ju givetvis det ändå, mer bortskämd hund får man nog leta efter, men det är ju för att jag/vi vill skämma bort henne, inte för att hon ber om det:) Hebbe å sin sida sover nog jäkligt gott hemma hos sin matte nu, han borde vara helt slut stackarn.


Har gjort jordnötspaj ikväll för första gången i mitt liv....det var ingen nådig efterrätt vill jag lova. Johan gjorde en insats i köket och skulle ta fram grädde som redan fanns vispad i kylen, fast det var bara lite kvar. Jag höll på med annat så jag vet inte riktigt vad han gjorde, men när vi skulle äta grädden till pajen så var den jäkligt rinnig iallafall...Strunt samma, vispad eller ovispad gott var det....Men när jag kom ut i köket nästa gång så insåg jag varför konsistensen var så knepig....han hade hällt vanlig vaniljvisp i den uppvispade grädden  och så jag då, känner inte ens vad det smakar efter ett halvt glas rödvin, han kunde nog lurat i mig vad som helst just då...Det var jäkligt gott alltihop, men supermäktigt...särskilt efter en rejäl portion med skinkstek, gräddsås å stekpärer...vi är skapligt mätta nu kan jag bara tala om.,,


Det börjar närma sig årets höjdpunkt på jobbet, vi ska åka till Sthlm på avslutning på onsdag.....som vanligt har jag inte förberett nånting. Jo häst- och hundvakt, men inga kläder, ingen solning och ingen hårfärgning....gissa om det kommer att bli panik de närmsta dagarna. Framför allt har jag inte bantat ett enda gram....Jag säger som Åsa - Jag vill inte!!!! Det är inte roligt att försöka bli supersmal och skitsnygg. Det är roligt att VARA supersmal och skitsnygg, men vägen dit är sannerligen inte rolig, blä....jag struntar i det ett tag till...det är långt till beach 2011 och på en vinterfest är det lovligt att vara påbyltad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Eriksson - 8 augusti 2011 09:27

Bloggen kommer att vara vilande en tid, jag vill inte ta bort den helt än, men så blir det nog framöver....   Ha det gott mina vänner! ...

Av Elina Eriksson - 14 april 2011 18:15

Killen är på väg hem, äntligen säger jag bara...dryg vecka det här...Jag har börjat tycka att det är lite läskigt att sova ensam, vet inte vad det beror på....det kommer säkert att gå bra nu när det blir ljusare och ljusare, men fan vet hur det ska b...

Av Elina Eriksson - 1 april 2011 15:51

.....att jag inte har anlag för att jaga upp mig i onödan....Johan och jag ska ha lite mys på tu man hand idag för att fira att det var sex år sedan vi träffades första gången...Nu har vi förvisso inte varit tillsammans alla de där sex åren utan snar...

Av Elina Eriksson - 7 mars 2011 20:47

....skriver jag nu dessa rader, jag kan inte hålla mig längre!   Mitt i bakningen kom jag att tänka på en artikel jag läste på Aftonbladet tidigare ikväll, den satte sina spår i min trångsynta hjärna må ni tro...   Den handlade om att det fin...

Av Elina Eriksson - 1 mars 2011 18:30

Inte för att klaga, men min kära sambo har faktiskt rätt när han påstår att folk i allmänhet är idioter, och just idag är jag fullt benägen att hålla med honom. Har försökt efter alla konstens regler att bli fri foderhästen vi har, men det går ju såd...

Ovido - Quiz & Flashcards