Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Det är farligt å rida...

Av Elina Eriksson - 2 februari 2011 22:44

Ja som ni ser nedan så har jag fått en skaplig idrottsskada...och den är väl bara början, träningsvärken kommer nog inte förrän på fredag...

Modernt som det är nu för tiden så ska man ha en liten "walkie talkie" på sig när man rider så att ridfröken slipper skrika över hela ridhuset. Den där lilla prylen hängde hon på mitt hjälmband och nog kände jag att gjorde lite ont i varje galoppsteg när den slog emot nyckelbenet, men att jag skulle vara blåslagen när jag kom hem kunde jag väl aldrig tro. Jag höll på att smälla av när jag såg det i spegeln innan jag skulle duscha, och det tog en ganska lång stund innan jag kom på vart det faktiskt kom ifrån....Ojojoj, ömt å eländigt är det också.


Bortsett från skadan så var det jävligt roligt att rida igen. Jag fick låna en jättetrevlig ponny som heter Oscar, han var lika ful som han var lättriden och nu har jag paxat honom de resterande fyra gångerna oxå., Vet ni att man kan gå från steglängning i galopp på långsidan till "kort" galopp bara genom att dra ett djupt andetag? Det har jag aldrig testat förut och det var helt klart en aha-upplevelse. Tack Oscar för god kamp! (Nu kommer Helena att smälla av på FB eftersom hon associerade min ridning till nåt helt annat, kul att det är fler som har livlig fantasi, men det är jobbigt när det för en gångs skull inte har nån substans haha).


Jag har ont i sittbenen, ovan vid att sitta å nöta i en sadel i 45 minuter, ont i ljumskarna får jag säkert oxå och med en jävla tur även lite träningsvärk i magen...


Nu är jag mätt å snäll efter en tallrik onyttigheter så nu tänker jag gå å lägga mig och läsa Flickan som lekte med elden för säkert femte gången...


Puss på er alla!

 
 
Monica

Monica

2 februari 2011 23:05

Ha,haa, en sån ridskada har jag aldrig hört talas om:) Men kul att du är igång! Ska genast prova
att andas djupt när jag äntligen vågar galoppera
i manegen;)

http://tudeluu.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

3 februari 2011 22:48

Men hu! Hos oss har ridfröken bättre moderniteter på så sätt att HON som står STILLA har mikrofonväst på sig. Vi hör jättebra och hon slipper skrika. Föreslå det för dem däruppe. Måste ju dessutom vara lättare att hålla reda på EN mikrofonväst än gud-vet-hur-många walkie talkies... Vi har haft sitsträning ikväll och det var helt grymt och tack vare att sitsen hamnade där den skulle för en gångs skull gick det också riktigt bra. Kul att du är igång igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Eriksson - 8 augusti 2011 09:27

Bloggen kommer att vara vilande en tid, jag vill inte ta bort den helt än, men så blir det nog framöver....   Ha det gott mina vänner! ...

Av Elina Eriksson - 14 april 2011 18:15

Killen är på väg hem, äntligen säger jag bara...dryg vecka det här...Jag har börjat tycka att det är lite läskigt att sova ensam, vet inte vad det beror på....det kommer säkert att gå bra nu när det blir ljusare och ljusare, men fan vet hur det ska b...

Av Elina Eriksson - 1 april 2011 15:51

.....att jag inte har anlag för att jaga upp mig i onödan....Johan och jag ska ha lite mys på tu man hand idag för att fira att det var sex år sedan vi träffades första gången...Nu har vi förvisso inte varit tillsammans alla de där sex åren utan snar...

Av Elina Eriksson - 7 mars 2011 20:47

....skriver jag nu dessa rader, jag kan inte hålla mig längre!   Mitt i bakningen kom jag att tänka på en artikel jag läste på Aftonbladet tidigare ikväll, den satte sina spår i min trångsynta hjärna må ni tro...   Den handlade om att det fin...

Av Elina Eriksson - 1 mars 2011 18:30

Inte för att klaga, men min kära sambo har faktiskt rätt när han påstår att folk i allmänhet är idioter, och just idag är jag fullt benägen att hålla med honom. Har försökt efter alla konstens regler att bli fri foderhästen vi har, men det går ju såd...

Ovido - Quiz & Flashcards