Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Det gick åt skogen....

Av Elina Eriksson - 19 januari 2011 21:36

Att smaksätta biskvikräm med malda kaffebönor går dåligt...åtminstone med min kaffekvarn. Jag spottar fortfarande sump som har fastnat överallt i munnen och då provsmakade jag ändå bara lite kräm från visparna, fy...Nä, det är allt tur att vi ska till Stockholm nästa vecka så jag får botanisera runt lite i den där underbara butiken.....Sen ska det bli baka av må ni tro! Jäklar anacka....


En sak till är dålig idag, jag har ont i huvudet...På riktigt, jag har extremt sällan huvudvärk, ja, vid en riktigt praktbaksmälla så klart, men det är så glest mellan gångerna nu för tiden så det räknas inte....Men nu har jag illavarslande, molande huvudvärk som inte går över av sig själv på nåt vis i världen....lite snuva på det (som förvisso kan bero på att jag drack ett halvt glas rödvin för två timmar sen) samt att jag fryser känns oroväckande likt en början på förkylning. Det tänker jag inte gå med på, finns inte i inbokat på schemat liksom.


Men en bra sak är i alla fall att jag improviserade ihop mördegskakor tidigare ikväll som blev jävligt goda. Jag som inte ens gillar torra småkakor fick till en riktig lyckträff....


En annan bra sak är "Mästerkocken", nu ska ni få se på annat när de där löjliga auditions-uttagningarna är klara....Ska bli oerhört spännande att se vad de kan producera för mat de där gröngölingarna....När jag kollar på programmet så inser jag att jag aldrig kommer att bli nån stjärna på att laga mat....Dels tycker jag inte att det är särskilt roligt, dels är jag inte särskilt bra på det, men framför allt så saknar jag fantasi...helt och hållet...tyvärr....Men baka går ju vägen, så jag får nöja mig med det  


Nu blir det duschen å bingen så jag är pigg imöra:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Eriksson - 8 augusti 2011 09:27

Bloggen kommer att vara vilande en tid, jag vill inte ta bort den helt än, men så blir det nog framöver....   Ha det gott mina vänner! ...

Av Elina Eriksson - 14 april 2011 18:15

Killen är på väg hem, äntligen säger jag bara...dryg vecka det här...Jag har börjat tycka att det är lite läskigt att sova ensam, vet inte vad det beror på....det kommer säkert att gå bra nu när det blir ljusare och ljusare, men fan vet hur det ska b...

Av Elina Eriksson - 1 april 2011 15:51

.....att jag inte har anlag för att jaga upp mig i onödan....Johan och jag ska ha lite mys på tu man hand idag för att fira att det var sex år sedan vi träffades första gången...Nu har vi förvisso inte varit tillsammans alla de där sex åren utan snar...

Av Elina Eriksson - 7 mars 2011 20:47

....skriver jag nu dessa rader, jag kan inte hålla mig längre!   Mitt i bakningen kom jag att tänka på en artikel jag läste på Aftonbladet tidigare ikväll, den satte sina spår i min trångsynta hjärna må ni tro...   Den handlade om att det fin...

Av Elina Eriksson - 1 mars 2011 18:30

Inte för att klaga, men min kära sambo har faktiskt rätt när han påstår att folk i allmänhet är idioter, och just idag är jag fullt benägen att hålla med honom. Har försökt efter alla konstens regler att bli fri foderhästen vi har, men det går ju såd...

Ovido - Quiz & Flashcards