Alla inlägg under januari 2010

Av Elina Eriksson - 26 januari 2010 21:54

Inte vet jag om Aftonbladets skräckpropaganda stämmer, men enligt experten så kommer det inte att vara "roligt utomhus" i morgon....Är snöoväder möjligen ett giltigt skäl till att inte ens kliva ur sängen? Nä, jag tror nog inte det tyvärr... Men ibland önskar man att det var så enkelt haha.


Har varit TV-nörd både i går och idag, igår var det Guldbaggegalan som gällde och idag har jag kollat både på Bygglov och Såld på hus, är månne det totala förfallet i antågande eller är jag bara klok nog att varva ned när det är nödvändigt? Jag har inte varit helt förslappad, jag har faktiskt bakat lite också. I morgon är det möte med Nors Bygdegårdsförening och då ska det fikas så klart, annars är det inget riktigt möte:)


Nåt annat spännande har väl egentligen inte hänt. Håkan håller på att förbereda för golvvärmen på övervåningen och sedan väntar vi på karln som ska sätta kakel i badrummet. Det går sakta men säkert och det tar väl en stund innan det är dags för invigningsparty.


Dags att hänga tvätt, duscha och attackera spikmattan, sov sött....

Av Elina Eriksson - 17 januari 2010 21:31

Haha, i kväll har jag tittat på Ponnyakuten och det kan jag lova är ett program som jag ska försöka följa i största möjliga mån. Vilken lysande och programidé och det verkar ju till och med vara lärorikt. Tänk hur jag skrattade när Tobbe Larsson sa till den ena flickan att de minsann skulle lära sig att lasta häst utan att ens ha en häst med eftersom hennes pappa smällde den livrädda hästen på bakbenen med bommen, eller han tappade den kanske, inte vet jag. Men hur som helst så är det inte undra på att det händer olyckor när det många gånger är väldigt orutinerade ponnyföräldrar inblandade. Utbildning är utmärkt och det tycker vi om:)


Jag måste väl även erkänna att jag kände ett styng av avundsjuka när jag såg alla dyra transporter, hästar och sadlar....och för att inte tala om Tobbe Larssons underbara gård....Det är ju sådär man ska ha det när man är hästtjej...men min tid kommer säkert om jag bara lugnar mig....eller så slutar jag helt enkelt med hästar och börjar med nåt annat fritidsintresse, scrapbooking eller nåt:) Om det nu ens stavas sådär, jag vet inte riktigt vad det är heller, men det lät fint. Jag kan ju kanske intressera mig för heminredning istället, det är ju modernt, men jag vågar sätta en peng på att det är mer kostsamt än att hålla på med hästar....Jag har sett ett roligt program på TV8 tror jag det är, det heter nog Nytt läge och det är ett kalasroligt program, men jädrans vilka påkostade hus och lägenheter det finns, huga.....


Min kille har åkt till Sthlm i kväll, tråkigt... Och i morrn ska Vanja och jag ut på omöjliga äventyr, ingen av oss har tid med det är ett så kallat akutläge, hoppas det blir så bra som vi har tänkt oss annars blir jag ARRRRG... Jag berättar kanske nån gång vad vi har gjort, men bara kanske.

Av Elina Eriksson - 15 januari 2010 15:07

Den här veckan har gått ruskigt fort, jag kan knappt minnas vad jag har gjort från i söndags till idag, men det har varit full fart!

Snart kommer min kille hem, då ska vi åka och kika på golv först och sedan blir det mys vid tv:n tror jag....En öl och lite vitlöksbröd blir det i alla fall, det har jag bestämt! Jag håller faktist på och och läser en Danielle Steel bok för första gången på många år, det är bättre än jag trodde och jag ser fram emot att slappa i soffan och läsa vidare...Och så har jag inte hunnit läsa senaste numret av Ridspor än, den ser jag också fram emot.


Det är fortfarande jättekallt ute, runt -20 och lite till...alldeles för kallt är det minsann. Jag är så trött på kylan så jag bara vill grina...Det går inte att vara ute,  man blir helt stel i ansiktet. Tänkte låta flickorna rida lite på Kalle i morgon, men jag vet inte om det är för kallt...

Av Elina Eriksson - 4 januari 2010 15:14

Det är väl ingen som vill läsa en blogg som aldrig uppdateras, och det förstår jag...Men det blir verkligen ingen inspiration över till bloggande när Johan är hemma på kvällarna och vi ligger i soffan och halvslumrar till något dåligt TV-program... det är annat när man är ensam hela veckorna, då blir det som lite sällskap att blogga. Jag börjar får skaplig ångest inför slutet på julledigheten, jag vill inte att Johan ska åka tillbaka till Stockholm, vi har ju haft det så mysigt nu i jul....Jag har sovit mycket, mycket bättre nu när Johan har varit hemma, varför vet jag inte, vanligtvis sover jag som en sten oavsett om jag är ensam eller inte och oberoende på var jag befinner mig, men i perioder får jag verkligen uselt med sömn och så har det varit under hela senare delen av hösten. Fast delvis beror nog den förbättrade nattsömnen på att jag verkligen har varit ledig, och då menar jag ledig, jag har vilat och tagit dagarna som de kommer och inte haft en massa måsten som har stått på kö...Men snart nog är verkligheten i kapp, fy...


Det snöar igen, vi har snart en hel meter med snö på gräsmattan och plogvallarna längsmed grusvägarna här där vi bor är snart upp till axlarna på mig, det är inte klokt...Inte en enda stig i skogen är ridbar, det är alldeles för mycket snö så vill man rida får man snällt hålla sig på plogade grusvägar.

Ovido - Quiz & Flashcards