Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Onsdag kväll

Av Elina Eriksson - 7 oktober 2009 22:22

Mer än halva veckan har gått...Och premiären på Bonde söker fru är äntligen avklarat....Jag tycker det är sååå coolt att det är en Järvsöbonde med...ska bli skitkul att följa Janne och hans särkduvor:)


Jobbat lite längre i kväll och så blir det även i morgon, vi har mycket att göra på Kultis nu framöver, men det är okej, hellre det än att bara sitta av tiden.


Jag har gjort marknadsnougat i kväll, enligt Pias recept som hon begåvade oss med idag....Den blev helt okej, men inte lika god som hennes, jag hade för lite kakao i smeten tror jag. Men jag fick ihop en skaplig burk till Hängens-Anders iallafall och han kommer alla gånger att gilla den. Jag har bakat bröd och nån annan kaka till honom också, eller nä, nu blev det fel, brödet ska jag äta själv, men kakan ska han få:)


På lördag ska vi rida ut på långtur...med fika...håller alla tummar jag har för finväder.


Nästa lördag ska vi ha "horsemanship-clinic", jo, ni läste rätt, även jag ska delta....vad gör man inte för att underlätta lastningsproceduren, jag hoppas på ett mirakel och att Christin bara knäpper med fingrarna så hoppar ponnyn in i släpet, för det är väl så det funkar med horsemanship, eller? (Nu hoppas jag verkligen att ironin var så tydlig så ingen behöver känna sig påhoppad eller kränkt!)


Jag håller med spänd förväntan på att ladda upp bilder för framkallning på extrafilms hemsida men det tar sån tid så jag anar ugglor i mossen, det verkar för enkelt, inte kan väl hela processen klara sig på egen hand? Men med lite tur så...


Ska snart springa genom duschen sen ska jag krypa i säng i någorlunda tid


God natt gänget

 
 
Ingen bild

Åsa

9 oktober 2009 13:21

HOJ! Denna sida är inte hälften så flashig som den förra....Daniel har öppnat sitt paket och tackar så mycket för boken. Han gillade att det gick att bygga fast hjulen på maskinerna! Marknadsnougat - det tror jag på! Men blir den verkligen bra om man gör den själv??? Recept tack! (som om jag behövde äta mera......)

 
Ingen bild

Elina

10 oktober 2009 17:46

Tack söta för att du skrev en liten trudelutt...alla andra är så tråkiga och vägrar skriva....Jodå, marknadsnougat går utmärkt att göra själv, hur tror du förresten att de gör den man köper på marknader? De står nog fan o kokar hemma i köket;) Du ska få receptet sen....Nu ska jag göra pärgröt och hoppas på att min kille hinner komma hem innan hans gäster kommer...

 
Ingen bild

Nina

11 oktober 2009 19:04

Vad är en särkduva???

 
Ingen bild

Elina

11 oktober 2009 22:09

Ett fruntimmer, tjej, dam, pingla, you name it:)

På Jannes presentation på tv4:s hemsida har han själv beskrivit sig som jägare av särkduvor, jag höll på att dö av skratt när jag läste det första gången, jag vet inte om det finns kvar nu men du kan ju kolla!

 
Ingen bild

Åsa

18 oktober 2009 23:37

JAHA! TACK! kommer ALDRIG mer kunna äta nougat! Kommer kolla in försäljarna - fundera ihop hur tillverkningen gått till och må dåligt! TYYYPISKT!!! Slickar sig på fingrarna och rör i grytorna. Tappar ett hårstrå då och då. Smutsiga naglar, nysningar...........Jag ska bara äta fabriksgodis!!! Ahlgrens bilar och Bassets vinegum!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Eriksson - 8 augusti 2011 09:27

Bloggen kommer att vara vilande en tid, jag vill inte ta bort den helt än, men så blir det nog framöver....   Ha det gott mina vänner! ...

Av Elina Eriksson - 14 april 2011 18:15

Killen är på väg hem, äntligen säger jag bara...dryg vecka det här...Jag har börjat tycka att det är lite läskigt att sova ensam, vet inte vad det beror på....det kommer säkert att gå bra nu när det blir ljusare och ljusare, men fan vet hur det ska b...

Av Elina Eriksson - 1 april 2011 15:51

.....att jag inte har anlag för att jaga upp mig i onödan....Johan och jag ska ha lite mys på tu man hand idag för att fira att det var sex år sedan vi träffades första gången...Nu har vi förvisso inte varit tillsammans alla de där sex åren utan snar...

Av Elina Eriksson - 7 mars 2011 20:47

....skriver jag nu dessa rader, jag kan inte hålla mig längre!   Mitt i bakningen kom jag att tänka på en artikel jag läste på Aftonbladet tidigare ikväll, den satte sina spår i min trångsynta hjärna må ni tro...   Den handlade om att det fin...

Av Elina Eriksson - 1 mars 2011 18:30

Inte för att klaga, men min kära sambo har faktiskt rätt när han påstår att folk i allmänhet är idioter, och just idag är jag fullt benägen att hålla med honom. Har försökt efter alla konstens regler att bli fri foderhästen vi har, men det går ju såd...

Ovido - Quiz & Flashcards