Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Nu är det slut på det roliga

Av Elina Eriksson - 11 oktober 2009 21:59

Sådär ja....Har just gjort slut på Camilla Läckbergs senaste....roliga saker varar sällan länge...Den var bra, lika bra som alla de andra böckerna i serien....Kan varmt rekommendera allihop för den som inte har läst dem.


Söndag kväll igen då, Johan åkte redan vid femtiden, men jag har inte hunnit känna efter att det var tråkigt idag....Helgen har varit helt okej....igår var Ulla, Anette och jag ute på en två och en halv timme lång ridtur i strålande solsken och det var hur skönt som helst. Vi hade fika med oss ut och Spice Girl var nog helt klart på sin första fikaridtur i livet, 13 år gammal haha...Hon skötte sig med den äran, lugn och fin hela tiden men vi har en bit kvar innan hon kan stå uppbunden vide ett träd medan jag dricker kaffe.... I kväll tog jag henne på en liten promenad ner till stora vägen och vände, hon höll på att bryta i hop totalt när det låg en trasig ensilagebal där vi skulle vända och så började kossorna (långt bort) röra på sig på andra sidan vägen. Hon svävade en kort stund men sen glömde hon allt det otäcka och lunkade vidare hemåt. Det har helt klart sina fördelar att äga en häst med kycklinghjärna.....Hon jagar upp sig för minsta lilla men hon glömmer det lika fort som tur är.


Jag tror faktiskt att jag ska gå och lägga mig, jag har två av tre delar av Ridsport kvar att läsa sen i torsdags och dessutom en inredningsbilaga som jag köpte i morse, så bingen väntar på mig nu...Puss o kram alla bloggläsare

 
 
Ingen bild

Åsa

18 oktober 2009 23:34

Började med isprinsessan i förrgår - alldeles för sena nätter blir det nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Eriksson - 8 augusti 2011 09:27

Bloggen kommer att vara vilande en tid, jag vill inte ta bort den helt än, men så blir det nog framöver....   Ha det gott mina vänner! ...

Av Elina Eriksson - 14 april 2011 18:15

Killen är på väg hem, äntligen säger jag bara...dryg vecka det här...Jag har börjat tycka att det är lite läskigt att sova ensam, vet inte vad det beror på....det kommer säkert att gå bra nu när det blir ljusare och ljusare, men fan vet hur det ska b...

Av Elina Eriksson - 1 april 2011 15:51

.....att jag inte har anlag för att jaga upp mig i onödan....Johan och jag ska ha lite mys på tu man hand idag för att fira att det var sex år sedan vi träffades första gången...Nu har vi förvisso inte varit tillsammans alla de där sex åren utan snar...

Av Elina Eriksson - 7 mars 2011 20:47

....skriver jag nu dessa rader, jag kan inte hålla mig längre!   Mitt i bakningen kom jag att tänka på en artikel jag läste på Aftonbladet tidigare ikväll, den satte sina spår i min trångsynta hjärna må ni tro...   Den handlade om att det fin...

Av Elina Eriksson - 1 mars 2011 18:30

Inte för att klaga, men min kära sambo har faktiskt rätt när han påstår att folk i allmänhet är idioter, och just idag är jag fullt benägen att hålla med honom. Har försökt efter alla konstens regler att bli fri foderhästen vi har, men det går ju såd...

Ovido - Quiz & Flashcards