Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

Ja, fallet Rödeby då....

Av Elina Eriksson - 18 oktober 2009 22:09

Lyckades slå mig ner i soffan så jag hann se det mesta av programmet....och tänk vad irriterad jag blir....Hur i helvete kan polisen som pratar efter programmet föreslå att pappan ska ringa polisen istället för att skjuta när pojkstackarn redan står och pratar med larmcentralen och förklarar vad som pågår....Hur i helvete kan det svenska samhället ha blivit så förslappat att sånt här bara får hända? Jag  blir så skogstokig...som det ser ut i vårt samhälle idag har man så gott som bara rättigheter, man har tydligen inga skyldigheter att uppföra sig som anständigt folk. Föräldrarna till de här jävla busarna borde ta sitt ansvar innan det händer nåt mer....


Och ja, jag har jobbat med ungdomar, jag har gått en utbildning där jag har fått lära mig att allt inte är svart eller vitt och jag vet att alla trasiga familjekonstellationer (stavas det verkligen så?) borgar för såna här ageranden och beteenden, men en sak borde ALLA vuxna lära ut till barn och ungdomar: Bemöt andra som du själv vill bli bemött och lär för fan alla ungar att visa respekt för andra levande varelser oavsett om det är människor eller djur...Åh nu håller jag på att jaga upp mig till max...tur att jag snart ska gå och lägga mig och läsa bok istället för att fundera på det här....


Just nu känner jag mig lite nöjd med att ha en blogg där jag får skriva precis vad jag vill....att få ösa ur sig lite ilska om "flatheten" i det svenska samhället torde vara hälsosamt......Jag skulle kunna skriva om det här hela natten, men jag ska bespara er min ilska haha....Men däremot vore det kul med någon kommentar från er angående fallet Rödeby i allmänhet.....Är det någon mer som tycker som jag eller är det någon som tycker nåt helt annat?


Jag kryper ner i min trygga säng nu i alla fall och hoppas att det inte kommer några mopedbusar och tar mig;)


Puss på er allihop

 
 
tessan

tessan

20 oktober 2009 22:39

Jag såg ockås programmet! Dev lika arg som du verkade bli...
Om det hänt dom själva, skulle dom reagerat lite mycket och starkt som pappan! Hade jag med gjort.. Du ser ju vart byn är på väg..........utför!

http://roxette

 
Ingen bild

Nina

21 oktober 2009 21:09

Hej Elina! Jag håller i alla fall med dig och yttrade så sent som för mindre än en vecka sedan precis samma ord: det är en märklig tid och ett märkligt samhälle vi lever i med alla dessa rättigheter som alla har men knappast alls några skyldigheter. Vad skapar det för människor??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Eriksson - 8 augusti 2011 09:27

Bloggen kommer att vara vilande en tid, jag vill inte ta bort den helt än, men så blir det nog framöver....   Ha det gott mina vänner! ...

Av Elina Eriksson - 14 april 2011 18:15

Killen är på väg hem, äntligen säger jag bara...dryg vecka det här...Jag har börjat tycka att det är lite läskigt att sova ensam, vet inte vad det beror på....det kommer säkert att gå bra nu när det blir ljusare och ljusare, men fan vet hur det ska b...

Av Elina Eriksson - 1 april 2011 15:51

.....att jag inte har anlag för att jaga upp mig i onödan....Johan och jag ska ha lite mys på tu man hand idag för att fira att det var sex år sedan vi träffades första gången...Nu har vi förvisso inte varit tillsammans alla de där sex åren utan snar...

Av Elina Eriksson - 7 mars 2011 20:47

....skriver jag nu dessa rader, jag kan inte hålla mig längre!   Mitt i bakningen kom jag att tänka på en artikel jag läste på Aftonbladet tidigare ikväll, den satte sina spår i min trångsynta hjärna må ni tro...   Den handlade om att det fin...

Av Elina Eriksson - 1 mars 2011 18:30

Inte för att klaga, men min kära sambo har faktiskt rätt när han påstår att folk i allmänhet är idioter, och just idag är jag fullt benägen att hålla med honom. Har försökt efter alla konstens regler att bli fri foderhästen vi har, men det går ju såd...

Ovido - Quiz & Flashcards