Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Kallt.....

Av Elina Eriksson - 3 december 2009 00:00

Jisses, från 10 plusgrader ena dagen till typ 14 minusgrader nästa dag, vilken svängning... Det är kallt ute nu kan jag lova och jag hamnade nästan i chock. Men det är jätteskönt att hästarna slipper klampa runt i lera hela dagarna, det är mycket trivsammare i hagen nu.

På lördag ska Förnebo Gräv inklusive alla bihang och hjälpredor på julbord, det är Axmar Brygga som gäller och enligt skylten längs med E4:an så ska det julbordet vara något speciellt. Ska bli jättemysigt att åka iväg i lugn och ro, ingen stress och bara glada människor.


Snickaren sliter för fullt hemma på övervåningen, idag är det nog kallt däruppe eftersom det ännu inte är isolerat överallt...Det ska bli så himla roligt att välja färger och inreda framöver, i helgen som gick var vi runt på ett par ställen i Stockholm och kikade på kakel, det finns alldeles för mycket att välja på och det är en evinnerlig tur att Johan redan "vet" ungefär vad han vill ha. (Fast det låtsas jag inte om, jag krånglar gärna lite så han inte tror att han ska få bestämma allt). Givetvis ville han ha det dyraste i hela butiken så vi får väl se vad det blir. Jag är mest intresserad av att det blir i någon grå ton, och sedan överlämnar jag detaljerna åt Johan när det gäller kakel.

Vi har även enats om ekgolv i de andra två rummen och där har vi också tur som har samma smak. (Nu ska jag bara övertyga honom om att vi inte behöver köpa det allra dyraste ekgolvet, det finns säkert riktiga golv som inte kostar 1100 kronor per kvadratmeter). Väggarna kommer att bli väldigt ljusa, inte kritvita men definitivt vita på ett eller annat sätt. Gällande möblerna kommer jag att få fria händer (säger han iallafall, men jag tror honom inte helt av någon anledning). Hur som helst så blir det roligt att få ordning däruppe så vi kan få ett riktigt gästrum på bottenvåningen och dessutom få lite ordning på våra kontor.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Eriksson - 8 augusti 2011 09:27

Bloggen kommer att vara vilande en tid, jag vill inte ta bort den helt än, men så blir det nog framöver....   Ha det gott mina vänner! ...

Av Elina Eriksson - 14 april 2011 18:15

Killen är på väg hem, äntligen säger jag bara...dryg vecka det här...Jag har börjat tycka att det är lite läskigt att sova ensam, vet inte vad det beror på....det kommer säkert att gå bra nu när det blir ljusare och ljusare, men fan vet hur det ska b...

Av Elina Eriksson - 1 april 2011 15:51

.....att jag inte har anlag för att jaga upp mig i onödan....Johan och jag ska ha lite mys på tu man hand idag för att fira att det var sex år sedan vi träffades första gången...Nu har vi förvisso inte varit tillsammans alla de där sex åren utan snar...

Av Elina Eriksson - 7 mars 2011 20:47

....skriver jag nu dessa rader, jag kan inte hålla mig längre!   Mitt i bakningen kom jag att tänka på en artikel jag läste på Aftonbladet tidigare ikväll, den satte sina spår i min trångsynta hjärna må ni tro...   Den handlade om att det fin...

Av Elina Eriksson - 1 mars 2011 18:30

Inte för att klaga, men min kära sambo har faktiskt rätt när han påstår att folk i allmänhet är idioter, och just idag är jag fullt benägen att hålla med honom. Har försökt efter alla konstens regler att bli fri foderhästen vi har, men det går ju såd...

Ovido - Quiz & Flashcards