Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Elina Eriksson - 17 maj 2010 22:38

Vilket kanonväder vi har haft här i Järvsö idag...varmt och skönt och solen har verkligen visat upp sig. Snart är det dags att gräva fram trädgårdslandet och sätta alla fröer jag inte har köpt än hehe... Inne har jag mycket odlingar, främst med basilika, men även lite sallad i stora lådor, allt växer så det knakar nu när det har blivit varmare ute.....Ute ska det främst bli sockerärtor givetvis, men även gula morötter, rädisor och lite annat som är lättodlat, inga svåra saker, jo lök förresten, det får vi minsann se hur det blir när de ska skördas....min stackars far kommer väl att vända sig i graven om jag inte hanterar de där jäkla lökarna på rätt sätt när jag ska hänga dem på tork. Häromdagen tänkte jag köpa några jordgubbsplantor, men jag lät bli för då tänkte jag också på pappa....han skulle ha blivit tokig om han hade vetat att jag betalade 25 kronor styck för de där ynkliga plantorna...får se om jag kan få med mig några hemifrån när jag åker ner till bästisens bröllop....vilket är snart nog, bara knappt två veckor kvar  sen är hon fast för evigt hehe...


Har varit uten en sväng med Ponny-Kalle och en liten flicka idag....snällare ponny får man verkligen leta efter...men det är synd att vi inte har någon vagn till honom, det hade varit ännu roligare om vi hade kunnat köra lite emellanåt, jag håller ögonen öppna men har inte hittat något lämpligt objekt än.


Snart sovdags:)

Ovido - Quiz & Flashcards