Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Elina Eriksson - 17 januari 2011 21:32

Jag har suttit nån timme här i kväll och försökt få ordning på kilopriser och liknande på de vanligaste ingredienserna som används i det här köket. Det är verkligen ingen ordning på allting haha...Jag blev inte klar, jag måste in i någon butik och kolla aktuella priser. Jag vet ju priset på en del av de prylar jag brukar köpa, men jag går sannerligen bet på både vaniljsocker och bakpulver. Har ni förresten tänkt på att det är skillnad på vanillinsocker och vaniljsocker? Om inte, så gör det....vanillinsocker är ju mest bluff och inte undra på att det är så billigt.


För övrigt så är inte en drömtårta så billig att göra, men vaniljhjärtan till exempel, som känns lite mer avancerat, kostar inte många kronor att få till i ingredienser, sen pillandet och tiden för att göra dem är något helt annat. Plus att man får åka land och rike runt för att hitta hjärtformarna:)


Jag ska göra en kalkyl på semlor oxå nån dag, bara för att kunna reta mig på förtjänsten de får ute i handeln, eller så ska jag inte säga....med tanke på hur mycket det kostar med anställd personal så behöver de nog ta ut minst de priser de gör! Gud vad jag har blivit förnuftig på gamla dar!


Jag tror faktiskt att jag ska duscha nu och sedan lägga mig och kika på en väldigt rolig film som jag inte har sett på vääääldigt länge...Egentligen hade jag tänkt vänta tills Johan kom hem, men jag kan väl alltid se den två gånger i så fall. Vad tror ni om "En prins i New York"? Så jävla rolig!


So long mina vänner...

Ovido - Quiz & Flashcards