Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Elina Eriksson - 18 januari 2011 21:08

Japp, efter några dagar med plusgrader har det nu kommit lite mer puder...Suuuperfint är det ute, men halt som fan under den lätta nysnön. Träden är alldeles frostiga igen och det är verkligen vackert när den nästan fulla månen lyser upp vintermörkret. Tusan vad poetisk jag blev där för ett kort tag, tur att det går över.

Vi tog en promenix med hundarna tidigare ikväll - Ulla, Ellenor å jag. Ulla har tre hundar som Doris älskar att leka med, ja åtminstone två av dem. Den lilla råttan struntar hon i, för den bara morrar och fräser åt henne ändå. Men den mycket trevliga stövaren Arvid är ju Doris kille hela dagen, även om han har fått hård konkurrens av nyförvärvet Hebbe. Världens sötaste springer spaniel-valp. På lördag ska vi få äran att passa honom eftersom Ulla ska på kaninutställning i Järbo och Doris kommer helt klart att få en heldag som barnvakt. Det ser vi fram emot   (Kanske inte Johan, men Doris å jag gör det iaf)....


Väl hemma landade jag i soffan framför Halv 8 hos mig, roligt och underhållande program. Ibland med menyer så man slickar sig runt munnen och ibland med menyer så man håller på att kräkas. Men en utmärkt inspirationskälla är det helt klart...


Har skruvat ner lite krokar i hallen oxå, vi har ju numera både sko-och hatthylla, så de där skrymmande jävla krokarna som har suttit i trappan sen vi flyttade hit har nu åkt ut, det var sannerligen på tiden.


Jag lurade en kort stund på att dra igång ett biskviexperiment, men det gick över lika fort när jag upptäckte att all choklad var slut utom den vita. Så då blev detta uppskjutet på obestämd framtid. Imorrn kanske...


Har bara måsten kvar idag...köra in ved är nog ett akut måste, men stryka, vika tvätt och dammsuga är måsten som kan vänta tills nån annan gång...Tur det:)



Ovido - Quiz & Flashcards