Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Elina Eriksson - 9 juni 2010 21:42

....så kan jag ju blogga lite...Har nyss kommit in efter en låååååååång dag...Doris å jag drog till Ljusdal efter jobbet för att uträtta allehanda ärenden...Sånt tycker jag är jävligt tråkigt, särskilt när man måste göra det efter en lång dag på jobbet och man bara vill hem. Hur som helst så löste vi det mesta utom svarta bläckpatroner till husses skrivare, men det är inte mycket att göra åt när de är slut i affären.


Stursk och påhittig så tänkte jag passa på att äta i Ljusdal så jag skulle slippa laga mat när jag kom hem och så jag inte skulle vara hungrig när jag skulle in på Coop och handla. Sagt och gjort så beställde jag en kebabtallrik på den där lilla kiosken i Gamla stan.....jag tänkte åka på Sibylla egentligen, men så ångrade jag mig eftersom det brukar vara så förbanna mycket folk där....Det jag ångrar mest nu är att jag inte åkte på Sibylla...för maten jag fick var inte mycket att hänga i granen... Ofräsch sallad, otäck kebab och helt smaklösa strips....Dessutom skulle jag göra mig till  och ta bilen ner till Kyrksjön och sitta där och äta i lugn och ro medan Doris skulle strosa omkring och ha lite mysigt. Pyttsan...det luktade avlopp därnere så jag höll på att spy, det började regna och så var det fullt med folk som passerade i parti och minut...Kvällens matorgie var alltså ett fiasko....där fick jag för att jag för en jävla gångs skull inte tänkte stressa runt som en tok för att komma hem så fort som möjligt.


På vägen hem stannade vi hos Hängens-Anders och knyckte lite rabarber och fick mer ägg...å så drack vi kaffe på verandan så klart:)


Just nu känner jag mig rätt nöjd för idag...ska nog ta en snabbdusch och sen lägga mig och läsa nya tidningen jag köpte, "Hembakat" heter den, passar mig som handen i handsken:)

Ovido - Quiz & Flashcards