Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Elina Eriksson - 22 juni 2010 22:43

Jag har tappat lite motivation till bloggandet, det är svårt att ta sig i kragen och skriva när man kommer in framåt tio, halv elva på kvällarna. Jag hyser någon slags hatkärlek till de ljusa hälsingenätterna...Å ena sidan så älskar jag att kvällarna är långa och att jag kan vara ute och pyssla i många timmar med sånt som jag gillar och sånt som jag måste....men å andra sidan så blir jag så satans speedad så sömnen blir helt klart lidande...Jag kommer helt enkelt inte i säng i rimlig tid  


I kväll har Mi och Emma ridit, och dessutom lekt med Doris så hon just nu sover som en död här på köksgolvet....


Igår var svärmor och jag ute på en ljuvlig tur med Pålla och Cost...jag imponeras fortfarande över vilken fantastiskt snäll häst han är, sanna mina ord så är han "Frolle den II". Idag har jag dessutom bokat in en ridlektion till nästa vecka, den första på typ ett år och ska man hårddra det så är det den första "riktiga" lektionen på två år...om man nu kan räkna det som lektion på en gammal avdankad travare....men han kan lite sidvärtesrörelser och han går i rätt form så det ska nog kunna gå att rida igenom en lektion som på den gamla vanliga goda tiden...


Dessutom är det bara en arbetsdag till sen är det ledigt i fyra dagar, lovely...och nästa vecka ska jag faktiskt ut på lite äventyr, det ser jag fram emot mycket...Jag ska i väg på nåt som jag aldrig har varit i väg på förut...ska bli jättekul, mer info kommer!


Här kommer två bilder på kvällens aktiviteter, först Ponny-Kalle och sen Mi å Doris



     

Ovido - Quiz & Flashcards