Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Elina Eriksson - 30 mars 2010 00:00

Det finns inget jag är mer trött på än allt jävla barntjafs.....


Jag är så gudomligt utled på föräldrabloggar och alla andra forum där barn-elände ska dryftas för alla, särskilt för oss som inte är intresserade.


Höjden var för ett par veckor sedan när jag satt i bilen på väg ner till Blekinge. Mellan tio och två på vardagar är Maria Lindberg programledare på Rix FM och då har allmänheten möjlighet att ringa/maila in och söka efter saker eller be om goda råd. Skam gick på torra land när någon hade mailat in och bett om råd för hur man skulle få en 3-årig unge att sluta amma.


3-ÅRIG!!!!!!!!!!!!!!! allvarligt talat höll jag på att köra av E4:an....kan inte galna föräldrar bespara oss ointresserade stackare att höra om såna obehagliga detaljer...Och värst av allt är väl ändå att det var ett antal idioter som ringde in och tipsade om hur hon skulle göra. Jag fick helt enkelt stänga av radion.


Jag är mycket besviken på Rix FM, jag trodde att det var en fristad från allt tjat om barn...till och med reklamen är ju mer intressant än att någon dåre låter en 3-årig unge äta/dricka bröstmjölk. Nä, fy fan vad osmakligt. Sök professionell hjälp säger jag bara!


Ni får gärna bli arga och komma med kommentarer, men jag är makalöst trött på att omvärlden slutar existera för de flesta som får barn...dock inte för alla som tur är....De flesta av mina kompisar har lyckats behålla förståndet trots att de har blivit föräldrar och det är jag dem evigt tacksam för. Men när jag läser olika bloggar och andra forum på nätet så inser jag att jag nog faktiskt har haft tur på den punkten:)

Ovido - Quiz & Flashcards