Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Elina Eriksson - 25 augusti 2010 22:42

Ja, ni som läser på FB har ju sett hur min kväll har utvecklats....Tänk att jag överhuvudtaget inte såg att kattkräket hade en stor råtta i käften när han flög in genom dörren. Nåja, tack och lov så var den ju stendöd så jag slapp flänga runt och försöka få tag på den också. Nu är det förmodligen bara oidentifierbara rester kvar av den:)


Det regnar och regnar och regnar....jag klagar egentligen inte, men jag tycker synd om hästarna som blir blöta hela tiden..Cost stod inne i stallet i natt och levde rövare...han avskyr att vara ensam, men jag tyckte att han var tvungen att torka till lite...även om han hade täcke på sig ute hela dagen igår...Han är en liten fryskyckling, tunn päls och fortfarande alldeles för smal. Jag ska ju inte påstå att jag har försökt göda honom heller, det är inte så lätt när han delar hage med två fetknoppar som går på ständig bantning egentligen....Det blir bättre nu när han snart ska börja stå inne på nätterna, då ska jag ösa i honom mer kraftfoder och ge honom obegränsat med hö. I nuläget får man stå och passa honom när han äter kraftfoder i hagen annars kommer Pålla och jagar bort honom.


Efter barnens ridning ikväll var jag ute på en liten snabbtur i svampskogen...Fångsten var hygglig med tanke på att jag kom ut så sent att det nästan hade hunnit mörkna.

  

Nu kan man ju fråga sig varför bilden blev så liten....dessa enbarmliga inställningar...


Hur som helst så har jag börjat tänka på att göra något bra av mitt liv....och med det menar jag att det måste hända nåt snart...så jag har börjat smida lite planer...En plan består i att vi ska försöka få liv i skorsstenen i den gamla bakstugan i Förnebo. Anette och Eva ska lära mig baka i den gamla bakugnen som finns där....Jag brukar skoja med dem och säga att det är bäst att de för arvet vidare medan de har minnet och förståndet i behåll....Och det håller de lyckligtvis med om och är bara glada för att jag vill lära mig baka bröd på gammalt vis....


Nu ska jag skutta in i duschen och sen blir det bingen...



Ovido - Quiz & Flashcards