Alla inlägg den 5 september 2010

Av Elina Eriksson - 5 september 2010 22:01

För er som inte har Facebook kommer bilden på gårdagens skörd igen...Fast det är lite lur när jag säger gårdagens för kantarellerna plockade jag faktiskt i fredags kväll....Doris och jag drog som en avlöning efter jobbet, vi var tvungna att ge oss i väg och kolla om de arma stackarna hade vuxit nåt sen förra helgen, men ack vad små de är fortfarande

  

Bästa killen har haft förkylning i helgen och inte alls varit på något soligt humör tyvärr...Igår kväll var vi både bjudna på fest och utbjudna på middag men fick tacka nej till bådadera eftersom Johan var sååååå emlig och klen....(Ärligt talat så var han rätt vek, det var inte vanligt manligt gnäll som vid vissa förkylningar), men envis som han är så drog han till Sthlm i kväll ändå, lite snuva å feber hejdar inte en riktigt karl  .....även om jag kanske tycker att han borde ligga i soffan å vila nån dag till!


Jag själv har tillbringat större delen av helgen utomhus och det är jag jäkligt nöjd med....Har målat lite i stallet, snyggat upp efter vedkapningen, slängt gamla blommor och hackat lite rabatten...plockat lingon, varit ute två vändor idag med ridningen och ikväll har Doris å jag varit och tagit ner staket hos Håkan....Detta ska förvisso upp på ett annat ställe snart nog, men det får bli när jag hinner....


Veckan som kommer är det riktigt jävla fullt upp...Till helgen får vi storfrämmande från Blekinge och på lördag ska vi ha party så det står härliga till. Anna-Stina har redan köpt kläder, men som jag befarade när hon sa att hon skulle åka med mamma, så blev det nog ganska prydligt å inte så slampigt haha...

Själv ska jag vara glad om jag kommer i några kläder överhuvudtaget....alla mina klänningar har krympt i tvätten...


Nu ska Doris å jag lägga oss å läsa vidare i andra boken av Thomas Bodström, än så länge är det betydligt bättre än den första, så det bådar gott  

Ovido - Quiz & Flashcards