Alla inlägg den 19 september 2010

Av Elina Eriksson - 19 september 2010 21:19

Så var det söndag igen.....Mörkt är det ute dessutom.


Helgen har gått fort som tusan, det gör de förvisso alltid, men denna helgen har jag iallafall hunnit med en del. Fredag kväll, sedvanlig svamptur med Doris i skogen efter jobbet, varm choklad med vispgrädde, tystnad och hur mycket trattisar som helst  bättre avrundning på arbetsveckan kan man inte få...


Fredagsmys med killen var nästa aktivitet på schemat, köttfärslimpa för första gången i mitt liv med ungsstekta rotfrukter å gräddsås, ingen höjdarmat om jag får säga mitt, men om jag får moderera instruktionerna ur receptet litegrann så blir det nog bättre nästa gång.


Igår sov jag rätt länge, Johan var uppe och stökade runt redan vid fem och drog till garaget tidigt som fasen, men jag somnade om och vaknade inte förrän tjugo över sju, hundstackarn var bortglömd ute haha....hon blev nog gladast av alla när jag äntligen pallrade mig ur sängen....Jag ägnade morgonen åt att måla istallet och vid halv elvatiden var det dags för brunch...en mycket ilsken kille kom infarande genom dörren och levde rövare en stund, och sen drog han som en avlöning.....något hade inte gått som det skulle och han höll på att skrämma ihjäl vår stackars granne som var här och sökte honom....Det ordnade dock upp sig till slut och han blev snäll igen...  


SEN var det äntligen dags för lördagens höjdpunkt....Birgitta å jag var ute i svampskogen...Inga björnar i sikte, men en gammal björnskit och mycket älgspår fick vi äran att se:) Och så svamp förstås, i stooooora lass:) Turen avslutades med fika nere vid sjön som låg alldeles spegelblank och hälsingebergen tronade i bakgrunden, man borde ha minst en sån dag varje vecka...jag blev nästan religiös på köpet, det var helt sagolikt....


Resten av dagen gick i ett flygande fläng med förberedelser inför dagens gymkana, fika, tipsrunda å grillning...Barn och vuxna har deltagit i Ryttarspelen i Nor idag och det var en väldig jämn tillställning där det inte skiljde mycket i poängen. Alla var suuuuuuuuuuperduktiga och jag är så stolt över alla mina adepter...Tack snälla ni för en härlig dag! Och tack även till våra kära hjälpredor, Birgitta och Sussi, och inte minst Åke som gjorde en blixtutryckning och hjälpte Johan när inte jag hade tid. Vad gjorde man liksom om man inte hade alla dessa underbara människor omkring sig?


Bakning i eftermiddag igen, Johan skulle ha med sig till Fjollträsk och sen var vi faktiskt iväg och röstade innan han for! Kors i taket.....Inget lätt val, men jag röstade rent ut sagt egoistiskt för jag hade ingen aning om vad jag skulle välja. Och så röstade jag faktiskt på en person för första gången i mitt liv, det där med personval känner jag är lite överreklamerat, men den här personen är ett klart föredöme för en utdöende "yrkeskategori" så jag kunde bara inte låta bli, och då fick jag partiet på köpet så att säga.


Nu gott folk ska jag inta soffan och kika lite till på valspurten så får vi väl se vad det slutar....Hej svejs!




Ovido - Quiz & Flashcards