Alla inlägg den 13 november 2009

Av Elina Eriksson - 13 november 2009 20:02

Nåja, jag bloggar lite istället för att göra någotdera av ovanstående....Jag borde verkligen jobba lite, och så blir det nog. Johan och Åke springer omkring ute på gårdsplanen med pannlampor och försöker koppla in el till vår nya utebelysning och så länge de är aktiva och duktiga kan jag inte förmå mig att slappa i soffan, utan jag måste helst också göra nån nytta:)


Det blir med andra ord hemskt dåligt med fredagsmys idag, men å andra sidan så har vi lyse utomhus resten av året om de får hållas....Inget vin får jag dricka heller för jag har lovat att skjutsa hem Åke när de är klara. (Nä jag är inte på smällen, jag ska ta en rejäl martini när jag kommer hem).


De senaste dagarna har jag haft något som kan likna en livskris i hästeriet kan man nog säga. Jag vet inte vad jag vill och hur jag ska göra. Jag är helt klart en föredetting i hästvärlden...Dygnets timmar räcker inte till allt och nu har jag köpt en häst som behöver MASSOR med support för att det ska bli nåt av henne.....den tiden för support har inte jag i dagsläget...Jag vet att november är värsta tänkbara hästmånaden och härdar jag bara ut fram till julledigheten så blir allt mycket bättre. Jag har gjort reflektioner bakåt i tiden och summerat mitt hästliv och kommit fram till att den BÄSTA hästen jag har haft ur alla synvinklar måste vara Flachie. Det enda som var minus med henne egentligen var att hon var tio centimeter för låg. Tänk om alla vore som hon, jag kan enkelt lista upp alla hennes fördelar:

  • lättfödd
  • starka hovar
  • lätt att ha med sig överallt
  • vem som helst kunde rida henne
  • lättriden även för rutinerade
  • alltid glad
  • snäll mot både människor och andra hästar
  • "rätt" färg
  • inga problem att lasta, klippa eller hantera i övrigt
  • lättlärd på alla fronter

Det finns säkert fler fördelar men detta var de tankar som först poppade upp i huvudet på mig, Min nuvarande pålle passar in på ungefär noll av ovanstående punkter.....så sammantaget kan man säga att jag funderar på om jag har tagit mig vatten över huvudet rent tidsmässigt att försöka styra upp projekt "Bli-som-en-normal-häst".


NU ska jag jobba...puss o kram så länge


Ovido - Quiz & Flashcards