Alla inlägg den 15 november 2009

Av Elina Eriksson - 15 november 2009 20:42

  


Så här blir det när man släpper ut mig i skogen på egen hand:) I går var det snö och snö och snö, men när det började regna i går eftermiddag hittade svampletargenen ut igen...I morse kunde jag inte hålla mig innan jag fick ge mig ut i skogen och se efter om det fanns några trattisar kvar.


Vi var på Gummervallen och gjorde dörrkransar hela dagen igår. Drack baileys, skvallrade och åt mat hela dagen, vi hade mycket trevligt, tack till alla damer för sällskapet och den goda maten!!! Nåja en av de saker vi pratade mycket om var som sagt svamp och senast förra veckan var Eva och jag ute på promenad och hittade lite trattisar på Förneboberget, så jag visste att de inte hade gett upp riktigt än...Sagt och gjort, jag tog bilen idag (japp, jag är lat och tyckte att det var för långt att gå i regnet) och så drog jag till skogs... Lite drygt en timme och typ 5 kilo trattisar senare kom jag hem, glad som ett barn på julafton. Vet ni, jag tror jag håller på att utveckla nåt slags tvångsmässigt beroende för att plocka trattkantareller, det är så  ohyggligt roligt och det kryper i hela kroppen innan jag kommer ut i skogen. Jag behöver dem absolut inte, jag har frysen full och mer torkad svamp än jag nånsin kommer att göra av med....innan jag tog bilden ovan hade jag lagt undan lite drygt 4 liter svamp till Camilla på jobbet, som hon ska få i morgon...Det är ju ett helvete att rensa dem och jag gruvar mig lite för att jag måste ta tag i det i morgon.... Men nu ska jag jobba en stund..
See you

Ovido - Quiz & Flashcards