Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

En hygglig dag

Av Elina Eriksson - 4 mars 2010 22:26

I dag har det faktiskt varit en skaplig dag allt elände till trots...Jag har tvättat bilen så den är klar att bege sig söderut igen, Rufus och jag har varit på promenad, jag har jobbat en stund (måste bli mer i morgon) och så har jag varit en sväng och hälsat på hos bagaren i byn, hujeda mig vilka goda långfranska med ost jag fick med mig därifrån, jag kommer att bli stamkund på dem framöver, tro mig:)


Pappa-klumpen är iaf inte sämre, han hade ätit lite idag och därför får det betraktas som en bra dag idag! Fast bra blir det ju aldrig mer, men kanske lite mindre dåligt ett par dagar till. Jag åker eventuellt ner till Torhamn i helgen igen, det är en dryg väntan ska jag lova er, fy...


Chattade lite med en gammal klasskompis idag, hennes mamma dog i cancer förra veckan, bara 51 år gammal, när jag hör sånt så är jag ändå tacksam för att pappa har fått fylla 70 och lite till....Jag chattade med en annan (nära) kompis igår och hennes pappa hade också somnat in för någon vecka sen, men där var det hjärtat som krånglade. Det är för mycket tråkigheter överallt nu.....och ändå kan jag inte låta bli att skriva om det, trots att jag är så less så jag kan spy på allt vad sjukdomar heter!


Jag har läst lite bloggar i kväll, det är alltid ett sant nöje...Tänk att det är så roande att läsa vad andra gör och tänker, för jag tycker verkligen att det är roligt! Fast en blogg blir jag lite orolig när jag läser, människan som skriver där verkar vara mer än lovligt labil och jag är jäkligt glad att jag inte har något med honom/henne att göra längre, jag är rädd för människor som gör såna tvära kast i livet och som skriver super-kryptiska saker på bloggen som gör att man blir nervös och nyfiken på samma gång. Hur som helst så tycker jag synd om hans/hennes familj, särskilt barnen tror jag....och även den stackare som han/hon har varit gift med i massor med år....Ska denna arma krake få stå tillbaka nu för någon försenad trettioårskris el vad det nu är, nä, hualigen så läskigt.


Jag saknar min kille....men i morgon är det i alla fall fredag och fredagsmys, om han tänker komma hem....Det är så mycket att göra på bygget han är på nu så de kanske måste jobba hela helgen....det känns sådär kan jag säga....Vårt umgänge de senaste veckorna har varit hemskt sporadiskt på grund av mina turer till plattlandet och jag längtar tillbaka till våra gamla invanda rutiner med fredagmys och söndagsfrukost till "Nytt läge"  på TV8.


Han är världens goaste, min kille!!!!!! (Nästan jämt:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Eriksson - 8 augusti 2011 09:27

Bloggen kommer att vara vilande en tid, jag vill inte ta bort den helt än, men så blir det nog framöver....   Ha det gott mina vänner! ...

Av Elina Eriksson - 14 april 2011 18:15

Killen är på väg hem, äntligen säger jag bara...dryg vecka det här...Jag har börjat tycka att det är lite läskigt att sova ensam, vet inte vad det beror på....det kommer säkert att gå bra nu när det blir ljusare och ljusare, men fan vet hur det ska b...

Av Elina Eriksson - 1 april 2011 15:51

.....att jag inte har anlag för att jaga upp mig i onödan....Johan och jag ska ha lite mys på tu man hand idag för att fira att det var sex år sedan vi träffades första gången...Nu har vi förvisso inte varit tillsammans alla de där sex åren utan snar...

Av Elina Eriksson - 7 mars 2011 20:47

....skriver jag nu dessa rader, jag kan inte hålla mig längre!   Mitt i bakningen kom jag att tänka på en artikel jag läste på Aftonbladet tidigare ikväll, den satte sina spår i min trångsynta hjärna må ni tro...   Den handlade om att det fin...

Av Elina Eriksson - 1 mars 2011 18:30

Inte för att klaga, men min kära sambo har faktiskt rätt när han påstår att folk i allmänhet är idioter, och just idag är jag fullt benägen att hålla med honom. Har försökt efter alla konstens regler att bli fri foderhästen vi har, men det går ju såd...

Ovido - Quiz & Flashcards