Alla inlägg den 18 april 2010

Av Elina Eriksson - 18 april 2010 22:18

Det är helt obegripligt att två dagar kan gå så vansinnigt snabbt när man är ledig....Visserligen springer även veckodagarna iväg, men inte lika fort som helgen när Johan är hemma...


Bubbelkoppen är på plats på övervåningen nu, med gemensamma krafter lyckades Mattias; Johan och svärfar baxa upp den genom den trånga trappan igår och nu jäklar får den stå där den står hehe...


Min karriär som LCHF:are har både börjat och slutat.... den arma kroppen var inte redo för sån misär, utan jag blev ständigt snurrig i bollen och för att inte tala om hur mycket jag svettades av den där jävla maten....allt jävla bacon och smör ville ju bara ut och det ledde till att svetten öste av mig trots att det var halvkallt och jag inte gjorde något ansträngande...Idag har jag ätit vanlig mat och kroppen mår prima. Alla utlovade positiva effekter av fett-kosten har uteblivit på mig och jag inser nu en gång för alla att det enda som funkar är äta mindre och motionera mera...enkelt och jag fattar inte ens varför jag försökte.... men nu vet jag ju att det inte är något för mig...


Ellenor och jag var i Gnarp idag och kikade på en lämplig sällskaps/tanthäst....En väldigt snäll gammal varmblodsvalack som jag hyser stora förhoppningar om att den är lika lättsam som Frolle...Tunn och emlig var han, men lite mat och klippning kan nog få honom, om inte fin, så åtminstone finare än i dagsläget.

Han har snälla ögon och verkar tålig och trafiksäker....Men sisådär en 25-30 kilo extra behöver han nog för att platsa i övriga gänget hehe... 


I kväll har Camilla och jag plöjt igenom alla tre säsongerna av Ronny & Ragge, det är fantastiskt roligt och jag skrattar fortfarande trots att jag har sett dem så många gånger och borde ha tröttnat.


Mot duschen å bingen, puss å go natt

Ovido - Quiz & Flashcards