Alla inlägg den 28 april 2010

Av Elina Eriksson - 28 april 2010 22:01

Japp, det var några dagar sen jag skrev sist, kan inte förstå att tiden går så fort. I kväll har jag tittat på när Leila bakar munkar, gudars skymning vad inspirerad jag blev, det ska jag absolut testa till helgen....

Jag bakade lite annat istället, några olika småkakor till en liten tant som har blivit för gammal för att baka själv, stackarn!

Det syns lite otydligt i burkarna ser jag nu, men överst till vänster är det kolakakor med chokladsmak, överst till höger är det chokladdrömmar, på nedre raden till vänster ska det föreställa chokladbollar (smaksatta med cointreau), i mitten är det vad vi i Blekinge kallar för gräddbullar, men på svenska heter det väl typ kokosbollar och längst till höger är det vanliga kolakakor.....


Och i kväll kom min kille hem också, helt oväntat, jag blev skitglad....men det är inte han för nu kommer han att vara omöjlig bara för att det egentligen är vanlig arbetsdag i morgon och han är hemma utan att få ihop några timmar:) Men de var färdiga med allt som skull göras så jag tycker nog att han förtjänar en dags extra ledigt... Nästa vecka ska de till Nynäshamn och jobba...hoppas jag hinner åka dit och hälsa på dem medan de är kvar där...har aldrig varit där nämligen!

Ovido - Quiz & Flashcards